Sådan laver du en landingsside der konverterer

Din landingsside skal først og fremmest arbejde for dig og være med til at lede potentielle kunder mod et salg. 

Brug skabelonen her til at lave landingssider der kan konvertere.

 


1. Overskrift der matcher det, brugeren har klikket på

1.a Underoverskrift der understøtter din overskrift, og som forklarer lidt yderligere om det tilbud, du ønsker at fortælle om på din landingsside.

1.b Billede eller video der understøtter budskabet

2. Formular til opsamling af leads

2.a Kort beskrivelse af formålet med din formular og hvad brugeren kan få ud af at udfylde den. Tilføj også en klar call-to-action.

3. Deltaljer om dit tilbud

3.a Detaljeret beskrivelse hvor du kan forklare dit tilbud i mere uddybende form. Du kan blandt andet inddrage fordele og features samt hvilke udfordringer dit tilbud løser for kunden.

3.b Hold ét fokus på din landingsside. Jo mere simpel og klar din landingsside er, jo større chance er der også for, at brugeren foretager den handling du ønsker. Her kan nogle gode muligheder være:

  • Bed kun om nødvendig info i formularen
  • Benyt kun info der leder den besøgende mod en konvertering
  • Overvej om dine pop ups er nødvendige 
  • Opsæt siden uden menu, så du holder den besøgende på din side. Husk dog at linke til dit website

3.c Fængende tekster med information, der er relevant for dine potentielle kunder.

adwords.png

4. Stærkt statement der kan fastholde interessen

5. Afsluttende salgsargument

5.a Uddybende salgsargumenter kan være med til at overbevise din potentielle kunde om at foretage den handling, du ønsker.

Brug gerne bulletpoints for at give bedre overblik:

  • Her kan du skrive salgsargument 1
  • Her kan du skrive salgsargument 2
  • Her kan du skrive salgsargument 3

5.b Gør det også helt tydeligt, hvordan den besøgende kan kontakte dig, hvad end det er på mail, telefon eller via en kontaktformular.

“6. Udtalelser og testimonials fra tilfredse kunder tilføjes for at skabe endnu højere troværdighed.”

scanleasing.png 6.a Navn på tilfreds kunde 6.b Evt. kundens stilling
bygma_logo.png
ap_pension.png
scanleasing_logo.png

Et par afsluttende ord...

Din landingsside bør altså indeholde et skarpt fokus, hvor overskrifter, billeder, video, tekst, formular og testimonials alle understøtter dit tilbud.   

OG husk altid at teste, hvad der virker for DIN virksomhed!

Benyt desuden både annoncering på Google og Facebook samt SEO til at tiltrække flere besøg og potentielle kunder til dit website. Har du spørgsmål til hvordan, så kontakt Green.Click på 70 230 540 eller support@greenclickmedia.dk.

Du kan også se, hvordan vi kan hjælpe dig til flere besøg her:

Flere besøg til websitet